Freezing Good

Produktion.
Animation, copy, dooh, koncept, print och sociala medier.

Glass är verkligen något som älskas av de allra flesta. Men tiderna förändras och så gör även våra behov och begär. Kostmedvetna och trendspanare kanske helt enkelt söker någonting annat i glassboxen idag än för bara några år sedan. Något som passar deras livsstil bättre. Det är här Unilevers Freezing Good kommer in i bilden. Man ville hjälpa dessa människor till att sluta leta. Idén resulterade i en glassbox fylld med härliga guilty pleasures som passar alla.

 

Det Unilever gjorde var att samla starka varumärken och de glassalternativ som bättre möter dagens hälso- och välmåendetrend, i en enda stor smarrig glassbox. Vi pratar om allt från Magnum till Barebells och Nocco – för att bara nämna några. Utmaningen låg i att nå ut med det nya Freezing Good på den svenska marknaden, bland alla dessa starka varumärken, utan att tappa fokus på produkterna. Här klev vi i studion in och hjälpte till.

 

Uppdraget mynnade inte bara ut i smarta, roliga och finurliga utomhusannonser runt om i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala, utan det som framförallt skapade en ordentlig buzz var vår foliering av Bzzt podtaxis. En åktur som dessutom blev extra glassig då alla kunder bjöds på en valfri glass ur Freezing Good sortimentet under sin åktur. Gott, nytänkande och minnesvärt!

Bakom projektet

Nästa Projekt

Eucerin - Vitamin C Booster

Digital produktion.
Idé, koncept och produktion.